Bibliographie

Exemple de projet « Motion Capture »

Learning Silhouette Features for Control of Human Motion
Liu REN - Gregory SHAKHNAROVICH - Jessica K.HODKINS -
Hanspeter PFISTER - Paul VIOLA
in “acm Transactions on Graphics”, October 2005, Volume 24, Number 4

Acquisition des images

Open Source Computer Vision Library - Reference Manual
Intel Corporation

Acquisition et visualisation des images
André MARION

Traitement et analyse des images numériques
Stéphane BRES - Jean-Michel JOLION - Frank LEBOURGEOIS

Calibration de la caméra

Vision par ordinateur
Vincent NOZICK

Vision par ordinateur
James L.CROWLEY, Premier semestre 2001

Vision par ordinateur - Calibrage de caméra et estimation de pose
Frédéric DEVERNAY, 19 novembre 2001

Vision 3-D projective, affine et euclidienne
Radu HORAUD, 11 janvier 2000

 

Webographie

Général

http://www.metamotion.com
http://www.moves.com
Agences spécialisées dans la « Motion Capture »

http://www.wikipedia.org
Encyclopédie en ligne

Exemples de projets « Motion Capture »

http://www.mpi-sb.mpg.de/~magnor/publications/vmv02-2.pdf
Combining 2D Feature Tracking and Volume Reconstruction for Online Video-Based Human Motion Capture
Christian THEOBALT - Marcus MAGNOR - Pascal SCHULER - Hans-Peter SEIDEL

http://www.mpi-sb.mpg.de/~theobalt/VisualHullTracking/paper2.pdf
Multi-Layer Skeleton Fitting for Online Human Motion Capture
Christian THEOBALT - Marcus MAGNOR - Pascal SCHULER - Hans-Peter SEIDEL

http://www.mpi-sb.mpg.de/~theobalt/VisualHullTracking/paper.pdf
Human Motion Capture Using a Combination of 2D Feature Tracking and 3D Visual Hull Reconstruction
Christian THEOBALT

http://www.bmva.ac.uk/bmvc/1999/papers/04.pdf
A Dynamic Human Model using Hybrid 2D-3D Representations in Hierarchical PCA Space
Eng-Jon ONG - Shaogang GONG

http://www.ri.cmu.edu/pub_files/pub2/cheung_kong_man_2000_1/cheung_kong_man_2000_1.pdfA Real Time System for Robust 3D Voxel Reconstruction of Human Motion
German K.M. CHEUNG - Takeo KANADE - Jean-Yves BOUGUET - Mark HOLLER

MD5

http://www.fhtagn.net/index.php?section=md5_tuto1.html
MD5-Version1.0
Chargement & Animation

http://home.planet.nl/~monstrous/tutmd5mesh.html
Abstract: About Doom 3's MD5 files, version 1.0, September, 2004

http://tfc.duke.free.fr/coding/md5-specs-fr.html
Les formats MD5Mesh et MD5Anim
David HENRY

http://fr.wikipedia.org/wiki/Quaternion
Quaternion : Définition, exemples

http://etudiant.univ-mlv.fr/~ftran01/Foxenstein2/forum/index.php
Foxenstein - Projet de Jeu en ligne utilisant le format MD5
Promotion IMAC3 2005-2006

Web site and all contents © Copyright MotionCapture univ-mlv 2006, All rights reserved.
Webmaster: Antoine Trébuchet, ingénieur multimédia